Testimonial iStorage – Isola Belgium / BSComfort

Wat zijn de voordelen van iStorage?

Geen betere manier dan om dit te laten vertellen door onze klanten die er dagelijks mee werken. We gingen langs bij Kim Strauven (CEO) en Steven Magr (hoofdmagazijnier), comfortmakers bij Isola Belgium, die elk vanuit hun eigen expertise vertellen over hun ervaringen.

Wat doet Isola Belgium?

Kim Strauven: Isola is dé totaaloplossing in vloeropbouw. Wij beginnen met Thermogran, PUR of EPS (Thermo-Ultra), zijnde de isolatielaag. Daarop komt de vloerverwarming, vervolgens de chape en tot slot de tegelafwerking. We ontzorgen de klant volledig in de vloeropbouw, van A tot Z. Daarnaast hebben we BSComfort, een dochteronderneming actief in klimaatsystemen, zoals warmtepompen, airco’s, ventilatie… en duurzame energie, zoals zonnepanelen, thuisbatterijen en laadpalen. De missie van Isola is ‘Create your Comfort’. We hebben BSX overgenomen en afgestemd op die missie, waardoor BSX werd hernoemd naar BSComfort. Op die manier loopt de ontzorging van A tot Z voor beide bedrijven op dezelfde lijn.

2) Jullie zijn ondertussen bijna drie jaar (BSComfort sinds 2018) klant bij RECA Belux en waren al Full Service klant. Wat is jullie ervaring met onze Full Service oplossing (Beheer van grijpvoorraad)?

Kim Strauven: RECA Belux is eigenlijk mee overgekomen met BSX. We kenden RECA niet toen we BSX overnamen. We hebben het hele magazijn met man en macht op zaterdagen uitgesorteerd, buizen en bochtjes in de juiste doosjes gestoken, omdat het magazijn van locatie A naar locatie B moest. Alles werd naar Tongeren verplaatst. Het enige rek dat in orde was en waar alles op zijn plaats zat, was dat van RECA.

Lees meer over Full Service

Waarom hebben jullie uiteindelijk toch gekozen voor onze iStorage oplossing? Waar hadden jullie behoefte aan?

Kim Strauven: Dat heeft alles te maken met controle. We zijn ondertussen een groot bedrijf waar heel veel mensen vrij in en uit lopen. Maar op een gegeven moment merk je dat niet iedereen zich aan dezelfde spelregels houdt. Iemand kan drie weken met een paar handschoenen doen, terwijl iemand anders daar maar een halve dag mee toekomt. Het feit dat je dan alles moet gaan klaarleggen, is voor Steven (hoofdmagazijnier) die helemaal alleen staat voor beide magazijnen, een veel te grote taak. Dus hebben we gezegd: bepaalde dingen steken we in de iStorage met een badgesysteem, dan kan iedereen naar behoefte nemen wat ze nodig hebben. Naast controle helpt dit ook om Steven te ontlasten bij het klaarzetten van materialen.

Steven Magr: Daarnaast hoeven aannemers niet altijd vóór sluitingstijd te laten weten wat ze nodig hebben, want we werken maar tot een bepaald uur, en de uitvoerders komen meestal veel later binnen. Met iStorage zijn de zaken die niet dagelijks nodig zijn, altijd bereikbaar.

Hoe verliep de planning, de opbouw en installatie? Zijn jullie goed geadviseerd geweest?

Steven Magr: Ja, enorm goed. Domien (Vertegenwoordiger RECA) wist wat onze grootste behoeften waren en wat er in de automaten moest komen. Hij heeft ook heel goed geholpen met de inrichting ervan. We hoefden ons eigenlijk nergens zorgen over te maken.

Kim Strauven: Klopt, de productanalyse is door jullie gedaan. We hadden ook een aantal eigen producten, en zelfs die konden we in het iStorage-systeem integreren. Het was een complete ontzorging.

Ondertussen werken jullie ongeveer 8 maanden met iStorage. Wat is het resultaat? Zijn jullie verwachtingen ingelost?

Steven Magr: Ik zie nu al positieve resultaten. Er zijn zaken die beter onder controle zijn, zoals het verbruik van handschoenen, waar we een duidelijke daling zien.

Wie maakt er gebruik van de iStorage kast? Hoeveel personen?

Steven Magr: Van elke ploeg is er één persoon met een badge die toegang heeft tot de automaat. Op dit moment zijn er ongeveer +- 40 badges in gebruik.

Wat bevalt jullie het meest aan de weegschalenautomaat?

Steven Magr: De controle en het niet meer hoeven klaarleggen van kleine benodigdheden. Voorheen moest ik bijvoorbeeld helemaal achteraan in het magazijn zijn en naar voren komen voor een potlood. Nu kunnen de medewerkers dat zelf doen, en dat is voor ons toch wel een heel belangrijk voordeel.

Hadden jullie van tevoren nog twijfels of bezwaren om met iStorage aan de slag te gaan? En hoe ervaren jullie dat nu achteraf?

Steven Magr: Als er één punt was waar ik schrik voor had, was het dat we ergens eens op een stockbreuk gingen komen. Als er een product in backorder zou staan, dat dat niet snel zichtbaar of duidelijk zou zijn, waardoor we uiteindelijk zonder zouden komen te zitten. Vooral bij de nietjes had ik daarvoor zeker schrik. Daarom hebben we uit voorzorg een kleine hoeveelheid apart gestockeerd in het magazijn als back-up, voor het geval dat het toch zou gebeuren, want we kunnen echt niet zonder vallen. Maar tot nu toe heb ik de back-up nog geen enkele keer moeten gebruiken, dus die twijfel is zeker weggevallen.

Kim Strauven: Ik had ook schrik voor slecht beheer door de medewerkers, dat ze er geen zorg voor zouden dragen, maar dat is ook zeker en vast meegevallen.

Zouden jullie iStorage ook aan anderen aanraden? Zo ja, waarom?

Kim Strauven: Ja, daar zijn we al mee gestart. Ik zat met een nieuwe partner aan tafel en we waren elkaars werkwijzen aan het overlopen, en toen kwamen we op een gegeven moment op klein materiaal en dergelijke. Ik heb jullie toen als oplossing voorgesteld.

 

Contact
Contact
Sluiten
You have to accept marketing cookies to use this form
Jouw contactpersoon:
RECA BELUX
Xavier Janssens
Xavier Janssens
iStorage specialist
Paul Billa
Paul Billa
RECA Shop
Eddy Forthomme
Eddy Forthomme
RECA Shop
Bart Van Den Broeck
Bart Van Den Broeck
RECA MAXMOBIL
Ward Markey
RECA MAXMOBIL
Guy Sarlette
Guy Sarlette
Sales Manager Vlaanderen
Nathalie De Hooge
Boekhouding
Bevestig dat je geen robot bent.
Bedankt voor je bericht!
Jouw contactpersoon noemt spoedig contact op.